OVKWIJT.NL . 21 December 2015 . 2 comments

Definitief einde OVKwijt.nl per 31-12-2015

Afgelopen 3 jaar hebben wij met OVKwijt.nl maandelijks duizenden OV-chipkaarten zonder extra kosten voor de reiziger terug gebracht bij zijn/haar rechtmatige eigenaar. Deze organisatie was in December 2012 in het leven geroepen door reizigersorgansatie TotalOV, als protest tegen de huidige beleid omtrent verloren en gevonden OV-chipkaarten in het openbaar vervoer.

Afgelopen jaren zijn er al veel dingen veranderd op het gebied van persoonsgegevens, doormiddel van meerdere wijzigen konden wij blijven bestaan. Helaas zijn er vanuit de Nederlandse Politiek en Europeese Parlament nieuwe wetswijzigingen doorgevoerd waardoor het onmogelijk is om per 1 Januari 2016 persoonlijke gegevens te kunnen verwerken met als doel het terugbezorgen van een verloren OV-chipkaart. 

Afgelopen weken zijn we druk bezig geweest met het vinden van een nieuwe eigenaar, helaas zijn de onderhandelingen stuk gelopen. We hebben daarom besloten per 31 December 2015 officieel te stoppen met OVKwijt.nl, vanaf 21 December 2015 is het niet meer mogelijk om via deze website een melding te maken dat u uw OV-chipkaart bent verloren of er een heeft gevonden.

Afgelopen jaren is ons ook opgevallen dat openbaar vervoer reizigers zijn/haar OV-chipkaart sneller verliezen als ze geen gebruik maken van een kaarthouders. U voorkomt natuurlijk liever de kosten die u maakt bij het kwijtraken van uw OV-chipkaart. Daarom geven wij u t/m 31 Maart 2016 maarliefst 20% korting op al onze kaarthouders.


Hieronder leest u welke stappen u nu kunt doen:
Heeft u uw eigen OV-chipkaart verloren?
De enige mogelijkheid is nu om uw OV-chipkaart te laten blokkeren dit doet u via OV-chipkaart.nl of 0900-0980 (€ 0,50 per gesprek) Let op: U heeft wel uw kaartnummer nodig.

Heeft u uw eigen OV-chipkaart als student verloren?
U kunt een tijdelijk reisproduct aanvragen, u heeft hiervoor een Anonieme OV-chipkaart nodig. Deze kunt u kopen via OVStore. De stap hierna is om uw OV-chipkaart te laten blokkeren dit doet u via 0900-0980 (€ 0,50 per gesprek). Let op: U heeft wel uw kaartnummer nodig.

Heeft u een OV-chipkaart gevonden? 
U kunt deze OV-chipkaart retourren naar Klantenservice OV-chipkaart, Antwoordnummer 8000, 3800 TL Amersfoort. OV-chipkaarten die nog worden verstuurd naar OVKwijt.nl zullen wij automatisch doorsturen.

Heeft u nog vragen? U kunt ons bellen via 0850020201


Wij willen u bedanken voor het vertrouwen in OVKwijt.nl, helaas komt aan alles ooit een einde. Wij gaan als organsatie verder als OVStore wij zijn de eerste online geprijsde discounter warenhuis. Waar u gemakkelijk en snel kunt winkelen tijdens uw reis in het openbaar vervoer. Bij OVStore begrijpen we namelijk dat mensen onderweg naar hun werk of op de terugweg van school hun tijd nuttig en leuk willen besteden, ook als dat een reis met de trein, tram, metro of bus is. En hoe besteed u uw tijd nou efficiënter en op een fijnere manier dan door in een online warenhuis te winkelen? Meer informatie over OVStore vindt u hier.

2 comments

  • LAYLA ABDUL- 20 MAART 2016 16:42

    Hallo vandaag ben ik op station Amersfoort Vathorst mijn OV kaart kwijt geraakt ik weet niet waar precies dit had ook in de sprinter naar Utrecht kunnen zijn.Mocht iemand mijn ov kaart vinden zou diegene mij dan een mailtje kunnen sturen? Alvast bedankt! GR Layla

  • HELLEN SCHUITEMAKER- 09 JANUARI 2016 23:32

    Jammer dat deze blog is gestopt. Ik heb een OVkaart gevonden van ene mevr. De Vries. Hij lag bij de betaalautomaat van de parkeergarage UMCGNoord in Groningen. Ik stuur hem nu maar op naar de klantenservice...

Reacties

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden*

Recent posts

OVStore scoort gemiddeld een 8.6 . Dit is het gemiddelde cijfer uit 608 echte reviews

...