Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u een overzicht van de meeste veelgestelde vragen over OVStore. We zijn een transparante bedrijf en proberen u altijd van de juiste informatie te voorzien. 

Heeft u een vraag? Deze kunt u maandag tot zaterdag van 07.30 tot 19.00 uur stellen via onze live chat of via 0850020201.

1 FAQ (Veelgestelde Vragen)
1.1 Minimum bestelhoeveelheid:
Om onze lage prijzen te kunnen blijven aanbieden hanteren een minimum 1 stuk als bestelhoeveelheid.
1.2 Wij kunnen bij PostNL aanleveren tot:
Hiermee geven we aan tot hoelaat wij pakketen aanleveren op het PostNL sorteercentrum, na aanlevering is uw bestelling de volgende dag bezorgd.
1.3 Hoe kan ik OVStore het beste bereiken?
U kunt ons elke dag bereiken van 07.30 uur tot 17.00 uur via tel: +31850020201 (lokaal tarief), info@ovstore.nl, twitter en facebook.
1.4 Neemt OVStore.nl op dit moment medewerkers aan?
Allereerste willen wij vragen of u onze vacaturebank  https://ovstore.homerun.co wilt bekijken en of doorsturen naar vrienden, kennissen of familie die werk zoeken. We zijn opzoek naar veel nieuwe E-commerce talenten, bedankt voor de moeite.
1.5 Ongevraagde ingezonden marketing-ideeën
Wij staan open voor spontaan ingezonden marketing-ideeën en technische en communicatieve raad, OVStore.nl kan u geen garantie geven dat uw idee daadwerkelijk wordt uitgevoerd.
1.6 Kan ik tips ter verbetering van jullie winkel en assortiment doorgeven?
OVStore.nl staat altijd open voor tips en ideeën ter verbetering en uitbreiding van ons assortiment. U kunt per e-mail of telefonisch contact met ons opnemen.
1.7 Bestaat er een Same Day Pick Up?
Nee, helaas is deze optie niet meer beschikbaar.
1.8 Op welke e-commerce platforms draait OVStore.nl?
Wij maken gebruik van SEOshop
1.9 Ik heb een leuk project. Kan OVStore.nl me sponsoren?
Onze sponsoractiviteiten worden voor een periode van 12 maanden vooruit bepaald. Wij staan open voor aanvragen.
1.10 Zijn er OVStore.nl Cadeaubonnen verkrijgbaar?
Wij werken hiervoor samen met Your Gift, deze cadeaubonnen is te gebruiken op OVStore.nl
1.11 Kan ik op OVStore.nl achteraf betalen?
Ja, daarvoor werken wij samen met AfterPay, BillinkCapayable en PayPal
1.12 Wat zijn de klantenservice openingstijden?
Wij zijn elke dag bereikbaar van 07.30 uur tot 19.00 uur
1.13 Wat betekent Definief manco?
Manco collectie: Als uw Track & Tracecode de status "Definief manco" heeft, is het momenteel niet duidelijk waar het pakket zich momenteel bevindt. Ook wordt deze status aangegeven als PostNL gesloten is tijdens de feestdagen.
1.14 Wat is Alloy voor materiaal?
Alloy is een legering van twee of meer gemengde metalen.
1.15 Waarom transactiekosten?

U bent waarschijnlijk gewend geen transactiekosten te betalen? Deze kosten zijn bij andere aanbieders verwerkt in de product prijs. Besteld u 2 producten of meer, dan betaald u teveel transactiekosten!

OVStore.nl laat u precies en eerlijk zien wat de transactiekosten zijn, wij hechten hier veel waarden aan. U betaald daarom ook bij ons 1 x transactiekosten over uw bestelling, hierdoor bent u op elk 2e product en meer altijd goedkoper uit! De kosten die wij rekening brengen zijn 100% gelijk aan de werkelijke de transactiekosten.

1.16 Duurzame ambities
OVStore streeft naar een duurzaam verwerkingproces, ontvangen verpakkingsmateriaal wordt indien mogelijk hergebruikt. Onze voorraad wordt zoveel mogelijk duurzaam via een electrice auto of het openbaar vervoer naar onze Magazijn gebracht. De alle bestellingen die wij verwerken worden per fiets of lopend vervoerd naar PostNL Sorteercentrum te Nieuwegein. Deze locatie bevindt zich op hetzelfde terrein als ons hoofdkantoor, de looptijd voor ons personeel is +- 2 minuten de aanlever wegen zijn rolstoel vriendelijk.
1.17 Bestelling met betaalplicht?

Vanaf 13 juni 2014 is er een nieuwe consumentenwet actief die betrekking heeft tot het online winkelen. Het betreft een Europese wetgeving waaraan alle webwinkels moeten voldoen. Volgens de nieuwe wet zijn we verplicht om een bestelknop te hanteren waarbij duidelijk wordt gemaakt dat het plaatsen van een bestelling ook een verplichting tot betaling inhoudt. De knop moet duidelijk zichtbaar zijn (Bestelling met betaalplicht). Is dit niet het geval? Dan kan de consument de overeenkomst ontbinden.

1.18 NIET op Voorraad
Een product dat niet op voorraad is, kan altijd gereseveerd of besteld worden op OVStore.nl We streven er na om de levertijden zo precies mogelijk in te schatten, wij zijn afhankelijk van ons leverancier. Indien het product niet op voorraad is vermeld OVStore.nl een verwachte en maximaal levertijd.
1.19 Tot hoe laat kan ik bij OVStore.nl bestellen?

Maandag t/m Vrijdag tot 21.00 uur. Indien het product op voorraad is, ontvangt u het de volgende werkdag in huis.

Eind september is het mogelijk tot 02.00 uur te bestellen.

1.20 Hebben jullie producten op voorraad?
Ja, wij zijn voorraadhoudend. Het merendeel (ongeveer 98%) van ons assortiment is direct uit voorraad leverbaar. Op iedere productpagina wordt de voorraadstatus aangegeven per voorraad locatie land.
1.21 365 dagen retourrecht*

Na ontvangst heeft u 365 dagen retourrecht, meer informatie hierover vindt u op deze pagina.

1.22 Keurmerk?

We hebben momenteel geen actief keurmerk, momenteel loopt er een keurmerk aanvraag bij trustedshops

1.23 Wat is een Pre-order nalevering?
Uw bestelde artikel wordt geleverd met een levertijd van 15 tot max 35 bezorgdagen.
1.24 Wat is een Backorder?
Uw bestelde artikelen worden gezamelijk verzonden binnen gemiddeld 10 werkdagen.
1.25 Kan ik een order annuleren?
Heeft u op "kopen" geklikt in het bestelproces (checkout) dan is het niet meer mogelijk om uw bestelling te annulleren. Na ontvangst kunt u gebruik maken van uw retourrecht, meer informatie vindt u op www.OVStore.nl/retourrecht
1.26 Kan ik mijn order wijzigen?
Wilt u uw bestelling wijzigen*? Dat kan wij helpen u graag snel! U kunt ons elke dag bellen op 0850020201 of stuur een e-mail naar info@ovstore.nl. 

*Niet mogelijk als uw bestelling is verzonden.
1.27 Betaal ik belasting of douanekosten over een bestelling?
Over alle producten die te vinden zijn op OVStore betaald u volgens de Nederlandse wetgeving 21% BTW (luxe producten) of 6% BTW (voedsel), dit bedrag is reeds verwerkt onze productprijzen. Onze prijzen zijn namelijk incl btw, u zult bij de deur daarom nooit een toeslag of verekening ontvangen.
1.28 Waar kan ik het retour formulier downloaden?
1.29 Wanneer ligt mijn bestelling klaar op een afhaalpunt?
Kiala 2 tot 7 werkdagen
DPD 1 tot 2 werkdagen
PostNL 1 werkdag
1.30 Product handleiding
Product handleiding
Om het milieu te besparen leveren wij standaard geen product handleiding bij de producten, deze informatie staat in de meeste gevallen vermeld op de product pagina onder het kopje " Informatie ". Kunt u geen product handleiding vinden, neem dan contact met ons op via de Chat.
1.31 Discount prijzen
Discount prijzen
Wij zijn de ultieme warenhuis voor iedere openbaar vervoer reiziger die tijdens zijn reis opzoek is naar de leukste online koopjes, op OVStore vindt u 9.000 exclusieve huismerk artikelen die u lekker vanuit uw trein, tram of busstoel kunt bestellen voor echte discountprijzen.

Onze inkopers gaan weekelijks werelwijd online en offline opzoek naar nieuwe leuke artikelen, die nog niet eerder verkrijgbaar waren binnen de Benelux. U vindt bij OVStore altijd de benodigdheden waarna u opzoek bent en u zult nooit te veel betalen, wij maken onze discounter status graag aan u waar.

Wilt u weten waar we onze producten inkopen? Hierover vertellen we meer op de pagina producten getest.
1.32 Kortingsacties

Doordat we een lage prijs strategie hanteren, zijn er een bepaald aantal kortingscodes te vinden via bespaardeals.

Standaard ontvangt u op elke 2e bestelling en meer € 1,00 korting, deze wordt automatisch geactiveerd.

1.33 Wat is de levertijd?
Meer informatie over onze levertijd vindt u op de product pagina of in de checkout.
1.34 Wat zijn de verzendkosten?
We bieden verschillende bezorgopties aan voor het bezorgen of ophalen van je bestelling. Welke opties voor jouw bestelling beschikbaar zijn, zie je bij het afronden van de bestelling.

 TIP!  U kunt uw bestelling realtime volgen.
1.35 Hoeveel artikelen heeft OVStore momenteel in het assortiment?
Ons assortiment bestaat momenteel uit 30.000 huismerk en 1.500 merk(en) artikelen, elke week plaatsen we nieuwe artikelen die direct uit voorraad te bestellen zijn. Alle artikelen vindt u op onze speciale pagina.
1.36 U heeft een klacht wat een geschil is geworden?
We vinden het jammer om te vernemen dat u uw klacht wilt omzetten naar een geschil, OVStore is lid van WebwinkelKeur en zij bieden de mogelijkheid om een uitkomst te bieden via een geschillencommissie. Meer informatie vindt u op de pagina.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
1.37 Uw DATA (Privacy Policy)
Uw persoonlijke gegevens
U kunt bij OVStore een bestelling plaatsen zonder een account aan te maken, wij vragen alleen naar uw voorletter, achternaam, leveradres en e-mail adres. Meer informatie hebben wij niet nodig om uw bestelling te verwerken, wij vinden dat de privacy van u als klant een van de belangerijkste rendenen is tot het afronden van een aankoop en wij dragen daarom zorg om uw privacy.

Beveiliging

OVStore.nl handhaaft ten alle tijden een beveiligingsniveau bij de verwerking van persoonsgegevens dat gezien de stand van de techniek voldoende is om ongeoorloofde toegang tot, aanpassing, openbaarmaking of verlies van persoonsgegevens te voorkomen.

SEOshop zorgt ervoor dat de gegevensuitwisseling in uw webwinkel op een veilige manier wordt uitgevoerd. Dat gebeurt via een beveiligd data-opslagpunt, die werkt via een beveiligde verbinding met een 256bits SSL certificaat. Persoonsgegevens, betalingsgegevens en gevoelige privégegevens worden versleuteld verzonden. Wachtwoorden worden daarnaast versleuteld opgeslagen.
1.38 Account verwijderen
Wilt u uw account laten verwijderen? Mail uw klantnummer naar info@ovstore.nl en we zorgen er voor dat u binnen 48 uur uit ons systeem verwijderd bent. Eenmalig per 6 maanden sturen wij u een e-mail om uw gegevens te laten verwijderen.
1.39 Cookies
Cookies zijn eenvoudige kleine tekstbestanden die worden opgeslagen op de harde schijf of in het geheugen van uw computer. Cookies kunnen de computer of bestanden die erop staan niet beschadigen. Cookies worden bijvoorbeeld gebruikt om bij te houden welke producten u in uw winkelwagentje heeft liggen, of om de voorkeuren die u op een website hebt ingesteld voor een bepaalde dienst vast te leggen. Ook kunnen ze gebruikt worden om advertenties op websites die u bezoekt beter op uw behoeften en interesses af te stemmen. Zonder het gebruik van Cookies kunt u geen gebruik maken van bepaalde diensten van OVStore.nl.

Dit privacy- en Cookiebeleid geldt vanaf 14 Augustus 2012, laatste wijziging was op dinsdag 21 Juli 2015.

1.40 Uw bestelling volgen
Uw bestelling volgen dankzij een realtime zoekfunctie, dat kan via de volgende pagina
1.41 Orderverwerkings-filmpje
Filmpje van uw bestelling, daar loopt OVStore graag mee voor op in de ontwikkelingen op het gebied E-commerce, sinds oktober 2015 zijn we gestart met het filmen van ons inpakproces. Dankzij deze filmpje krijgt u duidelijk inzagen hoe uw bestelling veilig en netjes door onze magazijn medewerkers wordt verwerkt tot een pakketje of brievenbuspakje. We streven erna het filmpje binnen 24 uur per e-mail naar u te versturen.
1.42 Heeft OVStore een app?
Ja u kunt onze app downloaden op Android of Apple smartphone of tablet.
1.43 Welke betekenis heeft ca of c.a.?
Indien bij een product pagina de verwoordeling ca of c.a. (circa) wordt vermeld, kunt u er vanuit gaan dat er een te verwachte verschil zit in de daadwerkelijke maat, gewicht of inhoud is. Wilt u de juiste gegevens hebben dan kunt u ons bellen op 0850020201.
1.44 Is OVStore een erkent leerbedrijf?
1.45 Voor welke opleidingen heeft OVStore een SBB erkenning?
OVStore heeft erkende kwalificatie voor de opleidingfunctie's:
(Junior) accountmanager (25132) (Niveau 4)
Allround DTP-er (25197) (Niveau 3)
Commercieel medewerker (25134) (Niveau 3)
Medewerker DTP (25198) (Niveau 2)
Mediamanager (25199) (Niveau 4)
1.46 Percal wat voor een materiaal is dat?
Percal bestaat voor 100 procent uit katoen, de naam ‘percal’ slaat, net als de term ‘satijn’ op de manier van weven van de stof. Bij de weeftechniek wordt gewerkt met een zogenaamde platbinding waarbij er één inslagdraad over één kettingdraad wordt gebruikt bij het weven van de stof. Hierdoor kunnen garen dicht op elkaar geweven worden en ontstaat er een fijne kwaliteit die glad en soepel aanvoelt.
2 Zakelijke vragen
2.1 Samenwerken

Wilt u samenwerken met het merk OVStore? Heeft u zelf een webwinkel, een eigen merk of winkelketen een gevoel of betekenis binnen de openbaar vervoer reiziger? Dan komen wij graag met u in contact, OVStore brengt u naar de volgende stap tot het verkoop van artikelen aan de reiziger. OVStore is het online warenhuis met 365 dagen retourrecht vanuit het openbaar vervoer. Wij zijn lid van WebwinkelKeur, EMOTA en officieel geregistreerd als Merk binnen de Benelux.


Wilt u samenwerken met OVStore? U kan onze directie bereiken via 0850020201, u kunt vragen naar Dhr. Valli.

3 Merk registratie
3.1 OVStore is een officieel geregistreerd merk
Een merk is een teken waarmee de waren (producten) of diensten onderscheidt van die van uw concurrenten. Inschrijving van het merk OVStore bij het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BBIE) geeft ons het exclusief recht op het gebruik van het merk voor bepaalde waren (producten) en diensten binnen de Benelux. OVStore is een officieel geregistreerd merk binnen de Benelux.